Preguntes freqüents

  • Ajuda General
    Quins tràmits trobareu al web de l'Ajuntament?

    Trobareu informació d'alguns dels tràmits que ofereixen diferents departaments municipals, amb l'objectiu final d'oferir una relació completa de tots els serveis i tràmits que ofereix l'Ajuntament a la ciutadania. Aquests tràmits es poden presentar de tres maneres diferents:

    • Mitjançant una fitxa descriptiva, on s'explica en què consisteix i què s'ha de fer per accedir-hi.
    • Mitjançant una fitxa descriptiva i la possibilitat de tramitar-lo a través del web sense necessitat de disposar d'un certificat digital.
    • Mitjançant una fitxa descriptiva i la possibilitat de tramitar-lo a través del web amb un certificat digital.
    Què és la Carpeta Ciutadana?

    La Carpeta Ciutadana és una pàgina web on la ciutadania podrà trobar tots els detalls sobre els serveis i tràmits de l'Ajuntament i realitzar gestions telemàticament.

    A la Carpeta Ciutadana s'hi poden trobar:

    Fitxes descriptives dels tràmits municipals, on s'especifica tota la informació perquè la ciutadania conegui en què consisteix aquest tràmit i què ha de fer per demanar-lo.

    • La tramitació telemàtica d'alguns tràmits. Aquesta tramitació es basa en dos pilars fonamentals: d'una banda l'acreditació entre les parts que intercanvien informació garanteix integritat i autenticitat mitjançant certificats electrònics i, de l'altra, el registre telemàtic certifica i acredita aquestes transaccions.
    • La consulta de dades personals, com ara la informació actualitzada del padró o les dades fiscals i tributàries del contribuent.
    Amb quins navegadors funciona el web dels tràmits de l'Ajuntament?

    Funciona correctament amb sistemes operatius com Microsoft Windows 2000, XP, Vista i 7; Linux (kernel 2.4 i posteriors) i Mac OS X 10.4.x. Cal tenir en compte que tots han de disposar de la JRE 1.5 (i del plug-in de Java).

    El web està optimitzat per funcionar amb Internet Explorer 7 i superiors i Firefox 3 i superiors, sempre que tinguin suport https, Javascript i galetes (activades).

    Recomanacions de seguretat
    • Mai li demanarem per correu el seu certificat ni el seu codi PIN. Malfiï's si algú li demana.
    • Mantingui actualitzat el seu sistema operatiu, antivirus i navegador.
    • Accedeixi a la Carpeta Ciutadana des d'un web fiable. No accedeixi des d'enllaços que trobi a correus electrònics ni a altres webs.
    • No escrigui el codi PIN del seu certificat si hi ha algú a prop que pugui distingir què tecleja.
    • Mai desi el codi PIN del seu certificat si es troba a un ordinador que no és l'habitual.
    • Tanqui correctament el navegador si utilitza ordinadors de llocs públics o als que hi tinguin accés terceres persones.
    • Esculli un codi PIN difícil d'encertar per reforçar la seva seguretat. No utilitzi dades fàcilment deduïbles com la data de naixement o que porti anotades a algun lloc.
  • Ajuda de certificats
    Què és un certificat digital?

    És un document electrònic que garanteix la identitat d'una persona en un sistema informàtic i permet realitzar tràmits telemàtics amb plenes garanties tècniques i jurídiques en diferents portals o plataformes, com el servei Carpeta Ciutadana de l'Ajuntament.

    Els certificats han de ser emesos per una Entitat de Certificació (entitat de confiança que s'encarrega de verificar les identitats certificades).

    Quin aspecte té un certificat digital?

    Al tractar-se d'un fitxer electrònic, el certificat pot trobar-se en una memòria USB, en un CD, instal·lat en un ordinador o contingut en una targeta amb un xip integrat.

    Per saber si ja tenim algun certificat instal·lat a l'ordinador el podem buscar al navegador web:

    • En cas que el navegador sigui Internet Explorer haureu d'accedir a:
      Eines - Opcions d'Internet - A la pestanya Contingut - Premeu el botó Certificats, Si el certificat està correctament instal·lat haurà d'aparèixer a la pestanya Personal d'aquesta finestra.
    • En cas que el navegador sigui Mozilla Firefox haureu d'accedir a:
      Eines - Opcions - Avançat - A la pestanya Xifratge - Premeu el botó Visualitza els certificats. Si el certificat està correctament instal·lat haurà d'aparèixer a la pestanya Els vostres certificats d'aquesta finestra.
    Per a què serveix un certificat digital?

    Un certificat digital li permet:

    • Identificar-se i garantir la seva identitat a Internet.
    • Signar documents electrònics amb validesa legal.
    • Enviar informació entre dues parts de forma segura i íntegra.
    • Accedir al servei d'una forma més directa al no tenir que recordar l'usuari i la clau.
    • Accedir a informació personal i/o continguts restringits.
    Com s'utilitza un certificat digital?

    Per utilitzar un certificat necessiteu:

    • Disposar d'un certificat digital reconegut per Carpeta Ciutadana (idCAT, DNIe, ...).
    • Tenir un dispositiu USB o lector de targetes xip compatible amb el certificat.
    • Tenir instal·lats correctament els components de software que ha proporcionat l'entitat emissora del certificat i els drivers del dispositiu USB o lector de targetes.
    Quina validesa legal té un certificat digital?

    Segons l'article 3 de la Llei 59/2003, de 19 de desembre, de Firma Electrònica, "la signatura electrònica reconeguda tindrà respecte a les dades consignades en forma electrònica el mateix valor que la signatura manuscrita en relació amb els consignats en paper".

    Com podeu obtenir un certificat digital?
    • Es pot obtenir un certificat digital sol·licitant-lo a qualsevol Autoritat de Certificació reconeguda, que desprès de verificar les dades personals proporcionades emetrà el certificat
    • També es pot obtenir un clauer idCAT a qualsevol Entitat de Registre
    • Per al DNI electrònic es podrà sol·licitar a les oficines d’expedició del DNI
    Quins certificats s'admeten a la Carpeta Ciutadana de l'Ajuntament?

    La plataforma funciona amb l'IdCat, el DNIe i a més a més s'admeten els certificats emesos per les entitats reconegudes per CATCert:

    • Autoridad de Certificación de la Abogacía (AC Abogacía)
    • Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV)
    • Agencia Notarial de Certificación (ANCert)
    • Asociación Nacional de Fabricantes - Autoridad de Certificación (ANF)
    • Camerfima - Certificados Camerales
    • Ceres Fábrica Nacional de Moneda y Timbre - Real Casa de la Moneda (FNMT - RCM)
    • Dirección General de Policía
    • Firmaprofesional
    • HealthSign
    • Intercambio Electrónico de Datos y Comunicaciones, SL (AC EDICOM)
    • Izenpe
    • Netfocus
    • AC Organización Médica Colegial de España (OMC)
  • Resolució de problemes
    Què cal fer si no podeu accedir amb certificat a la Carpeta Ciutadana?
    • Comprovar que el navegador conegui el vostre certificat (veure apartat Aspecte d'un Certificat Digital)
    • Si no trobeu el certificat al navegador:
      • Si utilitzeu una targeta amb xip o un clauer USB, assegureu-vos que està correctament connectada.
      • Assegureu-vos d'haver seguit correctament les instruccions per a la seva utilització proporcionades per l'entitat emissora del certificat.
      • Si continueu sense veure'l, contacteu amb el serveu tècnic de l'emissor del certificat.
    • Si trobeu el certificat al navegador:
      • Si navegueu amb Firefox, si teniu més d'un certificat, marqueu l'opció: Eines – Opcions – Avançat – Xifratge – Selecciona'n un automàticament.
      • Comproveu que el certificat no hagi caducat.
      • Comproveu que el certificat no mostri cap error de comprovació.
      • Comproveu que sigui un dels certificats admesos al web.
      • Tanqueu i reinicieu el navegador.
      • Reinicieu el vostre ordinador i torneu a provar-ho.
    Què cal fer si no podeu accedir-hi amb el clauer IdCat?
    • Instal·lar el programari del clauer.
    • Per a Internet Explorer:
    • Per a Mozilla Firefox:
      • Instal·lar el suport per a Mozilla Firefox des d'Inici – programes – CATcert – clauer idCAT
      • Instal·lar les claus públiques d'idCAT des de http://www.idcat.net
    • Assegureu-vos que teniu el clauer connectat i que el vostre ordinador el reconeix.
    • Assegureu-vos que el certificat no està revocat, bloquejat o ha caducat.
    • Si continua fallant, reinicieu el vostre ordinador.

    Resolució de problemes del clauer idCAT:

    http://www.idcat.net

    902 901 080

    info@catcert.net

    Què cal fer si no podeu accedir-hi amb el DNI electrònic?
    • Assegureu-vos que heu instal·lat el programari correcte de http://www.dnielectronico.es
    • Assegureu-vos que heu instal·lat les claus públiques necessàries des de http://www.dnielectronico.es
    • Comproveu que el vostre ordinador té correctament instal·lat un lector de targetes criptogràfiques.
    • Assegureu-vos que tingueu el DNIe correctament inserit dins del lector de targetes criptogràfiques.
    • Comproveu que el certificat no hagi caducat o que estigui revocat o bloquejat.
    • Si continua fallant, proveu de reiniciar el vostre ordinador.

    Resolució de problemes del DNIe al Servicio de Atención al Ciudadano:

    http://www.dnielectronico.es

    900 364 463

    sac@dnielectronico.es

Atenció Ciutadana

Atenció en línia

  • Informació i consultes
  • Incidències i reclamacions

Atenció telefònica

  • Informació i tramitació
  • Incidències i reclamacions

Atenció presencial

  • Oficines d'atenció ciutadana
  • Oficines especialitzades
ajuntament AJUNTAMENT DE TORREFARRERA
C/ MAJOR, 35
25123 TORREFARRERA
LLEIDA
Tel: 973 750 001
Fax: 973 750 441
E-mail: ajuntament@torrefarrera.cat
carpeta ciutadana és un producte de SEMIC Internet